concept

Alles wat een organisatie nodig heeft om te communiceren hebben jullie in huis: de juiste mensen, kennis/middelen en een klantgerichte instelling. Toch heb je het idee dat de communicatie effectiever kan. Hoe zorg je dat jullie organisatie nog communicatiever wordt? Met die vraag gaan we aan de slag. Samen bouwen we aan een nieuw concept voor communicatie.

 

Mijn visie

In mijn aanpak draait alles om het maken van verbinding. Eén afdeling of adviseur die vertelt hoe je moet communiceren, daar geloof ik niet in. Communicatie is op z’n best als iedereen binnen en buiten de organisatie zich verbonden, betrokken en begrepen voelt.

 

Waarom schakel je mij in?

Communicatie is geen trucje, maar een vanzelfsprekende manier van werken. Voor iedere medewerker in de organisatie. Ik ben er voor organisaties die echt willen veranderen en bereid zijn om op een andere manier te gaan werken. Als communicatieprofessional verbind ik visie en strategie met de praktijk. Mijn doel is om mensen in beweging te krijgen. Ik houd je een spiegel voor door het stellen van vragen die inzicht geven in de huidige manier van werken. En ik laat je zien dat het ook anders kan. De voorstellen die ik doe, laten je op een nieuwe manier naar communicatie kijken. Ook mijn creatieve kant zet ik graag in om een nieuwe visie of aanpak nog meer te laten leven.

 

Aan de slag

Hoe centraal staat de klant of de omgeving in het dagelijks werk? Dat is één van de eerste vragen die ik stel wanneer ik binnenkom bij een organisatie. Het levert belangrijke inzichten op en vormt een startpunt om communicatiever te worden. In mijn aanpak komt luisteren en verbinden altijd voor zenden. Als je in staat bent om je doelgroep te begrijpen, merk je dat je meer bereikt met communicatie. Ik laat zien wat de meerwaarde van effectieve communicatie is, breng structuur en focus aan in het communicatieproces, creëer verbinding en begeleid communicatieprofessionals in hun (nieuwe) rol.  Elke organisatie heeft zijn eigen doelen, behoeftes en cultuur. Communicatieverandering is daarom altijd maatwerk. Het ontwikkelen van een nieuwe communicatiestrategie doe ik aan de hand van de volgende onderdelen:

 

  • Consulteren
    Waar ligt de meerwaarde van communicatie voor de organisatie?
  • Constateren 
    Hoe zorgt de communicatieprofessional ervoor dat die meerwaarde wordt gezien?
  • Concretiseren
    Hoe kan de communicatieprofessional zijn/haar werk zo goed mogelijk doen?

Co-creatie

Het inzetten van een specialist als aanvulling op je eigen kennis, levert een nog beter resultaat op. Wanneer ik een specialisme nodig heb waarover ik zelf niet beschik, schakel ik mijn netwerk in. Dat bestaat uit diverse specialisten die mijn visie op communicatie delen: